پایان نامه بررسی تاثیر عوامل محبوبیت برند بر وفاداری مشتری وتبلیغات دهان به دهان | ... | |
پردیس بین المللی ارسبرای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده و استاد راهنما در سایت درج نمی شود (در فایل دانلودی نام نویسنده و استاد راهنما موجود است) تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه : (ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است) فهرست مطالب عنوان صفحه فصل اول: کلیات تحقیق 1-1 مقدمه 3 1-2 بیان مساله پژوهشی 4 1-3 ضرورت و اهمیت تحقیق 6 1-4 سوالهای تحقیق 7 1-5 هدف های تحقیق 7 1-6 فرضیه های تحقیق 8 1-7 تعریف نظری و عملیاتی واژههای تحقیق. 8 1-8 جمع بندی فصل. 11 فصل دوم: ادبیات تحقیق 2-1مقدمه. 13 2-2 مبانی نظری. 14 2- 2-1 برند و برند سازی 14 2-2-1-1 برند 14 2-1-1-2 مدیریت برند. 15 2-2-1-3 شخصیت برند. 16 2-2-1-4 روابط بین شخصیت مصرف کننده و شخصیت برند 17 2-2-1-5 تصویر برند.18 2-2-2 روابط بین برند و مصرف کننده 20 2-2-2-1نقش برند در استحکام روابط مصرف کننده و برند 20 2-2-2-2 قدرت اجتماعی برند و تاثیرات آن بر مصرف کننده 23 2-2-3 محبوبیت برند. 28 2-2-3-1 وابستگی عاطفی مصرف کنندگان به برند. 28 2-2- 3-2 تبیین نظری مفهوم محبوبیت برند (عشق برند) 29 2-2-3-3 عوامل موثر بر ایجاد محبوبیت برند در مصرف کنندگان 33 2-2-4 تبلیغات دهان به دهان در مورد برند 39 2-3 پیشینه مطالعاتی 41
2-3-2 مطالعات داخلی 47 2-4 چارچوب نظری تحقیق. 50 2-4-1 تنوع طلبی مشتری. 51 2-4-2 تصویر برند. 52 2-4-3 خود اجتماعی تصور یافته توسط برند. 52 2-4-4 تبلیغات دهان به دهان. 53 2-5 جمع بندی فصل دوم. 56 فصل سوم: روش شناسی تحقیق 1-3 مقدمه. 58 3-2 روش تحقیق 58 3-3 پرسشهای تحقیق 59 3-4 قلمرو تحقیق 59 3-5 جامعه آماری، حجم نمونه و شیوه نمونه گیری. 60 3-6 روش و ابزار گردآوری اطلاعات 61 3-6-1 روایی ابزار گردآوری اطلاعات 62 3-6-2 پایایی ابزار گردآوری اطلاعات 62 3-7 روش تجزیه و تحلیل داده ها 64 3-8 جمع بندی فصل سوم. 66 فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها 4-1 مقدمه 68 4-2 آمار توصیفی 68 4-2-1 بررسی توصیفی متغیرهای جمعیت شناختی تحقیق. 69 4-2-2 تحلیل توصیفی دادههای مربوط به سوالات متغیرهای کلیدی 70 4-3 تحلیل استنباطی 80 4-3-1 آزمون T در بررسی روابط مدل معادلات ساختاری “برند گرجی” 82 4-3-2 ضرایب مسیر در بررسی روابط مدل معادلات ساختاری “برند گرجی” 83 4-3-3 آزمون T در بررسی روابط مدل معادلات ساختاری “برند شیرین عسل” 84 4-3-4 ضرایب مسیر در بررسی روابط مدل معادلات ساختاری “برند شیرین عسل” 85 4-3-5 آزمون T در بررسی روابط مدل معادلات ساختاری “برند مینو” 86 4-3-6 ضرایب مسیر در بررسی روابط مدل معادلات ساختاری “برند مینو” 87 4-3-7 آماره های برازش مدل معادلات ساختاری مبتنی بر مدل تحلیل عاملی تاییدی در هر سه برند مورد مطالعه 88 4-3-8 تحلیل استنباطی فرضیات پژوهش بر اساس معادلات ساختاری انجام شده برای” برند گرجی”. 90 4-3-8-1 آزمون فرضیه اول 90 4-3-8-2 آزمون فرضیه فرعی اول از فرضیه اول. 90 4-3-8-3 آزمون فرضیه فرعی دوم از فرضیه اول 90 4-3-8-4 آزمون فرضیه دوم 91 4-3-8-5آزمون فرضیه سوم. 91 4-3-8-6آزمون فرضیه فرعی اول از فرضیه سوم. 92 4-3-8-7 آزمون فرضیه فرعی دوم از فرضیه سوم 92 4-3-8-8 آزمون فرضیه چهارم 93 4-3-9 تحلیل استنباطی فرضیات پژوهش بر اساس معادلات ساختاری انجام شده برای” برند شیرین عسل” 93 4-3-9-1 آزمون فرضیه اول 93 4-3-9-2 آزمون فرضیه فرعی اول از فرضیه اول 94 4-3-9-3 آزمون فرضیه فرعی دوم از فرضیه اول 94 4-3-9-4 آزمون فرضیه دوم 95 4-3-9-5 آزمون فرضیه سوم 95 4-3-9-6 آزمون فرضیه فرعی اول از فرضیه سوم 96 4-3-9-7 آزمون فرضیه فرعی دوم از فرضیه سوم 96 4-3-9-8 آزمون فرضیه چهارم 97 4-3-10 تحلیل استنباطی فرضیات پژوهش بر اساس معادلات ساختاری انجام شده برای” برند مینو”. 97 4-3-10-1 آزمون فرضیه اول. 97 4-3-10-2 آزمون فرضیه فرعی اول از فرضیه اول . 98 4-3-10-3 آزمون فرضیه فرعی دوم از فرضیه اول. 98 4-3-10-4 آزمون فرضیه دوم. 98 4-3-10-5 آزمون فرضیه سوم. 99 4-3-10-6 آزمون فرضیه فرعی اول از فرضیه سوم. 99 4-3-10-7 آزمون فرضیه فرعی دوم از فرضیه سوم. 100 4-3-10-8 آزمون فرضیه چهارم. 100 4-4 خلاصه نتایج. 101 4-5 جمع بندی فصل چهارم. 102
فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات 5-1 مقدمه 105 5-2 نتایج حاصل از آزمون فرضیه ها. 105 5-2-1 نتایج آزمون فرضیات تحقیق در مورد “برند گرجی” 105 5-2-2 نتایج آزمون فرضیات در مورد” برند شیرین عسل” 106 5-2-3 نتایج آزمون فرضیات تحقیق در مورد برند “مینو” 108 5-3 نتایج و تحلیل سایر یافته های تحقیق. 109 5-3-1 در مورد برند” گرجی” . 110 5-3-2 در مورد برند” شیرین عسل” 110 5-3-3 در مورد برند “مینو” . 110 5-4 بحث و نتیجه گیری. 112 5-5 کاربردهای مدیریتی و ارائه پیشنهادات 114 5-6 پیشنهادات برای تحقیقات آتی. 116 5-7 محدودیتهای تحقیق116 منابع. 118 ضمائم. 126 چکیده انگلیسی. 151 فصل اول کلیات تحقیق 1-1- مقدمه در دهه ای که گذشت ، به طور واضحی مشخص شد که دنیا از یک اقتصاد صنعتی که ماشین آلات عنصر اصلی آن به شمار می رفت، به سمت یک اقتصاد مبتنی بر انسان که مشتری در مرکز ثقل آن قرار دارد، حرکت کرده ( حقیقی و اکبری، 1390). در محیط بازار بسیار رقابتی کنونی، که کالاها و خدمات به تنهایی برای جذب یک بازار جدید و یا حتی نگهداری بازارها و مشتریان فعلی کافی نیست، اعتقاد بر این است که جنبه عاطفی و احساسی محصولات ، تمایز کلیدی در انتخاب نهایی محصول و قیمتی که مصرف کنندگان حاضر به پرداخت هستند، خواهد بود ( گوب[1]،2001) و تاکید اصلی بر روی توسعه و ترفیع کالاهایی با علامت تجاری است که نیازهای احساسی و عاطفی مصرف کنندگان را برآورده سازد (هوانگ[2]، 2008). در این راستا مبحث نوین عشق به برند یا محبوبیت برند به عنوان یکی از مهمترین حوزه های تحقیقات بازار و مصرف کننده در سالیان اخیر تبدیل شده است، به طوریکه در تحقیقات مصرف کننده، عشق و علاقه به برند به عنوان یکی از عناصر اصلی روابط مصرف کنندگان با علامت های تجاری محسوب می شود (آهوویا[3]، 1993). عشق و علاقه به نام تجاری به عنوان درجه ای از دلبستگی عاطفی پرشور مصرف کننده راضی برای یک نام تجاری خاص تعریف شده است. آهوویا به عنوان یکی از محققان پیشرو در پایه گذاری این مفهوم عشق به برند را شامل اشتیاق برای نام تجاری، دلبستگی به نام تجاری، ارزیابی مثبت از نام تجاری، احساسات مثبت در پاسخ به این نام تجاری، و اعلامیه های عشق برای نام تجاری توسط مصرف کننده تعریف نموده است (آهوویا ، 2005). نکته مهم آنست که مفهوم عشق اشتیاق بسیار وسیع و وصف نشدنی است و موارد مشابه لزوما عشق و محبوبیت برند برای مصرف کننده نخواهد بود ( شیمپ و الیور[4] ، 1999). این اشتیاق سبب وفاداری متعهدانه و تکرار خرید در مدت طولانی رابطه برند و مشتری می گردد و ضامن حیات کسب و کار در بازار و تمایز بر رقبا خواهد بود (پارک و همکاران[5]، 2005). در راستای مطالب اشاره شده ، در این تحقیق مهمترین رویکرد محقق بررسی مبحث علاقه به برندکه فراتر از رضایت از برند است، با سنجش متغیرهایی چون تصویر برند، مفهوم خود اجتماعی افراد، تنوع طلبی، تبلیغات شفاهی و دیگر متغیرهای مرتبط بوده است، تا از این راه اطلاعات کاربردی حاصل شود که برای مدیران، کارشناسان بازار و تولید، و توزیع کنندگان این سه برند در حوزه صنایع غذایی در جهت افزایش میزان مشتریان علاقمند و ماندگار و در نتیجه افزایش سهم بازار و حتی شیوه های نوین برای صادرات محصول به دیگر کشورها موثر و مفید باشد. 1-2 – بیان مساله پژوهشی یکی از مهمترین مطلوبیتهای مشتری در انتخاب یک محصول، نام تجاری معتبر است. نام تجاری هویت ویژهای برای یک محصول می آفریند و کالاها را به گروه خاصی از جامعه پیوند می دهد. از نظر روانشناسی اینگونه کالاها علاوه بر کاربرد ظاهری، برای مشتری تشخص و اعتماد به همراه دارند، از این رو مشتری آماده است بهای متفاوتی برای آن بپردازد ( غفاریان، 2006) . برند ، تعهد وعده ای است که سازمان در هر فعالیت بازاریابی ، هر حرکت و تصمیم گیری سازمانی و هر تعامل با مشتری به آنها می دهد و تلاش می کند تا در بلند مدت به آن وفادار بماند (صنوبر و خاتمی ، 2012). بازارهای پر رقابت امروزی، ایجاد رابطه احساسی فراتر از رضایت، برای ایجاد وفاداری لازم است. برای چنین کاری باید ” جدایی اتفاق نیافتادنی” و “وفاداری ناگسستنی” ایجاد شود ( آرنولد[6]، 2005). وفاداری برند ناگسسته به این معنی است که مشتری باید ارتباط احساسی بسیار قوی با برند داشته و برند را بهترین برند موجود بداند و آن را بهترین تامین کننده نیاز خود قلمداد نماید. این مشتریان به دنبال برند مربوطه شان می گردند و نه به دنبال جایگزینی برای آن. با وجود شباهت های زیاد بین دو مفهوم محبوبیت برند و علاقه به برند تفاوت ظریفی بین آنها وجود دارد . محققان به بررسی محبوبیت برند به عنوان بعدی احساسی از علاقه برند جهت ایجاد رابطه بلند مدت تمرکز دارند ( کومر و صحاح[7]، 2004). محبوبیت کلمه ایست که وابستگی به دیگران را به خاطر می آورد . این کلمه همچنین تشریح کننده احساس فرد به رشته ، کار یا فعالیت نیز می باشد ( آهویا، 2005؛ وانگ و همکاران[8]، 2004). ارزش ویژه نام تجاری مجموعه ای از دارایی های مارک تجاری است و به نام نمادهای مارک تجاری نسبت داده می شود. به همان میزان که برای مصرف کنندگان ارزش ایجاد می کند می تواند برای شرکت نیز ایجاد ارزش نمایند ( آکر [9]، 1991). فورنیر در مطالعات خود در 1998 نظرها را به سمت محبوبیت برند به عنوان یک رابطه بلند مدت جلب نمود. فورنیر و میک[10] در مطالعات خود در 1999 نشان دادند که بیشترین رضایت زمانی جلب می شود که رضایت مشتری از یک برند به محبوبیت تبدیل گردد. کوین رابرت[11] (2005) ، در کتاب خود به نام نشانه های محبوبیت ، اطلاعات دقیقی در خصوص عشق به برند ارائه داده است. به نظر او محبوبیت برند مربوط به رابطه احساسی بسیار عمیق بین مشتری و برند می شود. مشتریان اکثرا عشق خود به برند را با عباراتی مانند ” من ماشینم را دوست دارم” یا “خرید را دوست دارم” بیان می کنند. با اینکه اقلام زیادی در زندگی هر فرد وجود دارد ، اما تعداد محدودی از آنها با عشق فرد پیوند می خورند ( آهویا[12] ، 2005).
تعداد برندها و محصولاتی که فرد با آنها رابطه احساسی عمیق برقرار می کند بسیار محدود است. کارول و آهویا در تحقیقی که در 2006 انجام دادند نشان دادند که رضایت و علاقه مشتری پایه ای برای محبوبیت برند است . در سطح وفاداری و عشق رفتارهای متفاوتی وجود دارد ، به محض آنکه یک برند مورد استفاده قرار گیرد ، رضایت و علاقه می تواند شکل بگیرد اما برای سخن راندن از محبوبیت باید رابطه بلندمدتی وجود داشته باشد ( کارول و آهویا، 2006). تداعی نام تجاری به عنوان یک پایه و اساس برای تصمیمات خرید، وفاداری مشتریان و ایجاد ارزش برای مشتریان و شرکت می باشد. در حالیکه تداعی یک مارک تجاری ازمنابع متعددی نشأت می گیرد ویژگیهای مارک تجاری و تداعی سازنده مارک تجاری دو نوع از مهمترین تداعی های مارک تجاری هستند، که ارزش ویژه مارک تجاری را تحت تأثیر قرار می دهند (آکر[13]، 1996 و 1991). با توجه به بحث محبوبیت برند از سویی و مقوله شناخت رفتار مصرف کننده و درک الگوهای خرید برندهای مختلف از سوی مصرف کنندگان، بررسی تاثیرات عوامل زمینه ای و همچنین معیارهای محبوبیت برند بسیار مهم به نظر می رسد. در این راستا تحقیق فوق به بررسی تاثیر سه عامل مهم تنوع طلبی مشتری، تصویر برند در نزد مشتری و انعکاس خود اجتماعی مشتری توسط برند بر محبوبیت برند و تاثیر محبوبیت برند بر وفاداری به برند و تبلیغات دهان به دهان در میان مشتریان مصرف کننده برندهای بیسکویت ایرانی پرداخته است تا از این راه بتوان به موثرترین عوامل محبوبیت به برندهای نامبرده دسترسی یافته و راهکارهایی جهت افزایش میزان عشق مشتریان به این برندها جهت تولید کنندگان آنها ارائه داد. 1-3- ضرورت و اهمیت تحقیق اهمیت وجود نام تجاری جهت بقا در بازارهای رقابتی و پویای امروزی در مورد هر محصول یا خدمتی بر هیچ شرکتی پوشیده نیست. این نام تجاری و هویت بخشیدن به شخصیت آن است که باعث وفاداری مشتریان و ایجاد ارزش برای آنها می گردد و جایگاه یک شرکت و محصول را به خوبی در بازار تثبیت می نماید (جلال زاده و اختیاری، ۱۳۸۸). اما ایجاد نام تجاری بدون ایجاد رضایت و وفاداری که منجر به علاقه و عشق مشتریان به آن گردد، نمی تواند ضامن بقا در بازار باشد. محبوبیت برند نزد مشتریان سبب می شود تا مشتریان با تبلیغات شفاهی و دهان به دهان این حس را به دیگر مصرف کنندگان نیز منتقل نمایند، حساسیت قیمتی کاهش یابد و میزان عفو و بخشش مشتریان به شکستهای تجاری برند افزایش پیدا کند (آهوویا، 2005). بنابراین اهمیت تحقیقاتی که به طور کاملا کاربردی و اجرایی به بررسی عواملی که وفاداری به برند را در مشتریان به عشق به برند و محبوبیت برند نزد آنان تبدیل می کند، در جهت توسعه مفهوم محبوبیت برند در ادبیات بازاریابی و نام تجاری احساس می شود. از سوی دیگر نگاهی به بازار و مشتریان داخلی نشان می دهد که میزان تمایل و وعلاقه مشتریان ایرانی به برندها و نامهای تجاری خارجی بسیار بیشتر از برندهای داخلی است. اگر چه این مسئله منتج از بسیاری از عوامل از جمله مقایسه کیفیت در برابر قیمت، توزیع بهتر، خاطرات طولانی مدت با برند خارجی ، شرایط فرهنگی و . است، اما ضعف در حوزه برند و برندسازی و مفاهیمی چون ایجاد شخصیت ، هویت و تصویر برند و در کسب و کارها و برندهای داخلی که در نهایت منجر به کاهش محبوبیت برند و وفاداری متعهدانه به آن از سوی مشتریان ایرانی نسبت به برندهای خارجی می شود، ضرورت تحقیقاتی را که بتوانند راهکارهای عملی برای ایجاد محبوبیت برندهای داخلی در مقابل برندهای خارجی نزد مشتریان بپردازند، به شدت لازم به نظر می رسد. 1-4 – سوالهای تحقیق این تحقیق در جهت پاسخگویی به سوالات زیر شکل گرفته است:
1-5 – هدف های تحقیق
1-6- فرضیه های تحقیق این تحقیق دارای 4 فرضیه اصلی و 4 فرضیه فرعی می باشد:
1-7- تعریف نظری و عملیاتی واژههای تحقیق 1-7-1 – محبوبیت برند (Brand Love) تعریف نظری: محبوبیت برند به عنوان بعدی احساسی از علاقه به برند جهت ایجاد رابطه بلند مدت تمرکز دارند ( کومر و صحاح[14]، 2004). محبوبیت کلمه ایست که وابستگی به دیگران را به خاطر می آورد. این کلمه همچنین تشریح کننده احساس فرد به رشته ، کار یا فعالیت نیز می باشد ( آهویا، 2005؛ وانگ و همکاران[15]، 2004). در سطح وفاداری و عشق رفتارهای متفاوتی وجود دارد، به محض آنکه یک برند مورد استفاده قرار گیرد ، رضایت و علاقه می تواند شکل بگیرد اما برای سخن راندن از محبوبیت باید رابطه بلندمدتی وجود داشته باشد ( کارول و آهویا [16]، 2006). تعریف عملیاتی: محبوبیت برند در این تحقیق با موارد کامل بودن، احساس خوب داشتن، شاد شدن ، فوق العاده دانستن، مد نظر داشتن در همه جا و مورد مقایسه قرار دادن همه برند ها با برند از نظر مشتری، تعریف و سنجیده می شود. 1-7-2- وفاداری به برند (Brand Loyalty) تعریف نظری: یکی دیگر از مهمترین ابعاد ارزش ویژه مارک تجاری وفاداری به مارک تجاری می باشد. وفاداری مارک تجاری به عنوان دلبستگی که یک مشتری به یک مارک تجاری داشته باشد تعریف شده است (آکر [17]، 1991). تعریف عملیاتی : وفاداری به برند در این تحقیق با موارد تاخیر در خرید در صورت عدم یافتن برند مورد نظر، تکرار خرید ، عدم توجه به برندهای رقیب در زمان خرید و توجه صرف برای یافتن برند مورد نظر تعریف و سنجیده می شود. 1-7-3-تبلیغات دهان به دهان (Word Of Mouth ) تعریف نظری: ارتباط رو در روی بین یک دریافت کننده و پیام دهنده ای که،شخص دریافت کننده درباره نام و نشان، محصول و یا یک خدمت اطلاعاتی را از کانال های غیر تجاری دریافت می کند، را تبلیغات دهان به دهان می نامند ( کاتلر[18]، 1383). تعریف عملیاتی: تبلیغات دهان به دهان در این تحقیق با موارد قول دادن در مورد مناسب بودن برند برای بقیه افراد، پیشنهاد دادن برند به دیگران، مورد تشویق قراردادن دیگران برای استفاده از برند، تعهد برای بکاربردن کلمات زیبا و موثر در مورد برند تعریف و سنجیده می شود. 1-7-4-تصویر برند (Brand Image) تعریف نظری: تصویر برند تصویری است که مردم درباره شرکت یا محصولات تولیدی آن دارند. شرکت با طراحی و ترسیم یک هویت یا جایگاه، تصویر ذهنی مردم را شکل می دهد، البته عوامل دیگری نیز وجود دارد که در تعیین تصویر ذهنی حاصله هر شرکت دخالت دارد. (کاتلر، 1999). تعریف عملیاتی: تصویر برند ( با توجه به مطالعه موردی که بیسکویت می باشد) در این تحقیق با موارد خوشمزه و خوش بو بودن، ترد و لطیف بودن، خلاقانه و نو بودن، ارزش خرید داشتن و جایگزین مناسب برای غذا بودن سنجیده و تعریف می شود. 1-7-5- خود اجتماعی (Social Self) تعریف نظری: خود اجتماعی به آن معناست که شخص چگونه به تصوری از خود دست مییابد؟ او مفهوم خود را طی فراگرد تدریجی و پیچیده که سراسر زندگی ادامه مییابد، به دست میآورد. این مفهوم تصوری است که شخص فقط با یاری دیگران حاصل میکند. تصویر فرد از خود ، سهم مهمی ، در مشخص ساختن چگونگی نقشی که او کم و بیش باید ایفا کند دارد. بنابراین تمامی اشخاص و اشیاء اطراف فرد در شکل گیری خود اجتماعی فرد نقش دارند (لی[19]، 1977). تعریف عملیاتی: خود اجتماعی در این تحقیق با مواردی مانند حمایت کردن تصویر از خود مشتری توسط برند، قوت بخشیدن نقش اجتماعی فرد توسط برند، تقویت تفکر اطرافیان مشتری درباره او توسط برند و کمک برند به بهتر دیده شدن فرد در میان اطرافیانش تعریف و سنجیده می شود. 1-7-6-تنوع طلبی (Variety Seeking ) تعریف نظری: تنوع طلبی به عنوان نیاز مشتریان به تغییر در زندگی تعریف می شود. رابطه بین تنوع طلبی و عشق به برند توسط وازکوئز و همکاران[20](2005) با توجه به تغییر جهت به سمت برندهای دیگر برای ایجاد تنوع در زندگی مشخص شده است و به عنوان عامل کنترل کننده عشق مشتری به برند مورد بررسی قرار می گیرد (آیدین و انال[21]، 2013). تعریف عملیاتی: تنوع طلبی در این تحقیق با موارد علاقه به انجام کارهای زندگی با روشهای نو و متنوع، علاقه به انجام شغلی که نیاز به خطر پذیری، تنوع و سفر دارد، جستجو برای کسب تجریبات جدید در مورد برندها، تغییر مداوم در فعالیتهای روزانه، تغییر روال امور زندگی زمانی که به خسته کنندگی گرایش دارند و ترجیح به انجام کارهای جدید به جای کارهای مشابه و تکراری، سنجیده و تعریف می شود. 1-8- جمع بندی فصل اول در این فصل که فصل اول تحقیق حاضر بوده است، به بررسی کلیات تحقیق پرداخته شد. در ابتدا بیان مساله پژوهشی تحقیق و تعیین و تشریح حدود و ابعاد مساله اساسی تحقیق با توجه به تحقیقات پیشین انجام شده در زمینه مفهوم محبوبیت برند بررسی شد. سپس ضرورت و اهمیت تحقیق ، از حیث نظری و علمی و کاربردی مورد بررسی قرار گرفت. در ادامه سوالهای اساسی تحقیق بیان شد و بر اساس آنها اهداف اختصاصی و کلی تحقیق مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت فرضیه های تحقیق مورد تبیین و پیشنهاد قرار گرفت. و در نهایت واژههای تخصصی تحقیق تعریف نظری و عملیاتی شدند. در فصل بعد، به ادبیات تحقیق و چارچوب نظری تحقیق پرداخته خواهد شد.
[یکشنبه 1399-01-17] [ 12:07:00 ق.ظ ]
لینک ثابت
|